Wszechstronność zastosowania papieru powlekanego robi wrażenie – nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie tego produktu w swojej działalności. W dzisiejszym artykule chcemy rzucić nieco więcej światła na informacje, które warto uwzględnić przy składaniu zamówienia na papier powlekany z nadrukiem – aby finalny produkt był idealnie zgodny z potrzebami podmiotu zamawiającego.
Dlaczego warto zamówić papier powlekany z nadrukiem?
Być może przymierzasz się do otwarcia biznesu, albo też już posiadasz dużą historię użytkowania papieru powlekanego w swoim biznesie – jednak bez żadnej personalizacji. Warto wiedzieć, że ten na pozór niepozorny zabieg związany z pokryciem papieru powlekanego logotypem, bądź innym nadrukiem charakterystycznym dla marki to niezwykle mądre podejście o charakterze brandingowym – podnosi świadomość klienta, pokazuje firmę jako profesjonalistę w swoim fachu.
Przede wszystkim jednak papier powlekany z nadrukiem to funkcja zabezpieczenia produktu, który zostanie nim owinięty. Przy procesie zamówienia należy więc brać pod uwagę zarówno walory estetyczne, jak i praktyczne zastosowanie.
Jakiego rodzaju firmy mogą najbardziej zainteresowane zamówieniem na papier powlekany z logo?
-
piekarnie,
-
cukiernie,
-
sklepy mięsne,
-
sklepy rybne,
-
sklepy ogólnospożywcze,
-
sklepy z upominkami.
Oczywiście lista ta nie jest w żaden sposób wyczerpana, a korzyści, jakie zapewnia papier powlekany z nadrukiem są naprawdę daleko idące. Celem bliższego zapoznania się z możliwościami, jakie niesie ten rodzaj produktu dostępny również w ofercie naszej drukarni – zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem: https://bielprint.pl/papier-polpergamin-z-nadrukiem-zapakuj-towar/. Tutaj natomiast skupimy się w dalszej części na rozważeniu kilku najważniejszych czynników, o jakich nie można zapomnieć w trakcie składania zamówienia.
Papier powlekany z logo – którą powłokę wybrać?
Jedną z najważniejszych decyzji, jakie należy podjąć wybierając papier powlekany z nadrukiem zgodnie z preferencjami, jest ta dotycząca samej powłoki. W Bielprint dajemy klientom do wyboru dwie sprawdzone opcje:
-
powłoka silikonowa
-
powłoka polietylenowa (PE)
Opcja numer jeden – powłoka silikonowa, choć stosunkowo nowa możliwość pokrycia papieru, to już zdobyła całkiem pokaźne grono przedsiębiorców, którzy przekonali się o jej walorach. Niewątpliwie jednym z największych atutów tego rodzaju powłoki jest jej wymiar ekonomiczny – wypada sporo taniej w porównaniu do PE. Inną cechą rozpoznawczą tego rodzaju powłoki jest jej nieco wyższa gramatura – 45-50g/m2 to najczęściej wybierany typ. Oczywiście papier powlekany z nadrukiem pokryty powłoką silikonową nadaje się do kontaktu z żywnością – co potwierdzają odpowiednie atesty.
Jeśli chodzi o numer dwa na naszej liście – powłoka polietylenowa (PE) ma na swoim koncie dłuższą historię w branży, co samo w sobie jest jej dużym atutem. Podobnie jak w przypadku powłoki silikonowej – ta również jest dopuszczona poprzez atest do żywności do kontaktu z tego typu produktami. W odróżnieniu do pozycji numer 1 – mamy tutaj do czynienia ze standardową gramaturą 40g/m2, ale niższe wartości również są osiągalne.
Co jeszcze należy wziąć pod uwagę przy zamówieniu papieru pakowego z nadrukiem?
Dopasowanie papieru pakowego do potrzeb nie kończy się na decyzji odnoszącej się do substancji powlekającej. Ważny jest wybór koloru – w końcu zamawiany papier powlekany z nadrukiem ma ściśle współpracować z brandingiem marki, a więc ma to duże znaczenie. Z myślą o tym przygotowaliśmy do wyboru dwie opcje – klasyczną i nieco tańszą biel, oraz papier w odcieniu brązu, jako odrobinę droższa alternatywa. Obie wersje prezentują się elegancko i profesjonalnie, zatem ostateczny wybór jest kwestią indywidualnych preferencji.
Większych wariacji kolorystycznych można się spodziewać, jeśli chodzi o logo – tutaj ilość kolorów, jakie zapewniamy dochodzi do 4. Służymy również pomocą – nasz grafik w razie potrzeby z chęcią pomoże w dopasowaniu najbardziej odpowiednich odcieni.
Klienci zamawiający papier powlekany z nadrukiem po raz pierwszy muszą pamiętać, że początkowe zamówienie wymaga wykonania dedykowanej matrycy. Jest to jednorazowa inwestycja – gdyż jest to rzecz wielokrotnego użytku. Aby dowiedzieć się, o jakim koszcie mowa – musimy w pierwszej kolejności ustalić z klientem, o jakiej szerokości rolki i rozmiarze arkusza mowa, co pozwoli nam podać rzetelną wycenę i przejść do kolejnych punktów zamówienia, o których była mowa we wcześniejszych akapitach.
Warto również dodać, że kompletując zamówienie na papier powlekany z nadrukiem i chcąc ustalić wielkość arkusza najbardziej dopasowaną do potrzeb trzeba pamiętać, iż im większy rozmiar, tym mniej arkuszy w kilogramie. W razie jakichkolwiek wątpliwości, najlepiej bezpośrednio kontaktować się z naszym zespołem.