Taśma pakowa z nadrukiem – jak może się przydać Twojej firmie?

Już dawno minęły czasy, gdy taśma pakowa była niczym więcej niż sposobem na zabezpieczenie wysyłanych paczek. Owszem – nadal jest to podstawowa funkcja tego produktu, jednak każdy sprytny przedsiębiorca wie, że zalety korzystania z niej w codziennych działaniach firmy mogą być znacznie większe. Spójrzmy na rolę taśm pakowych w brandingu oraz na to, jak dobrać tą, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Taśma pakowa jako efektywne narzędzie reklamowe

Nowoczesne technologie nadruku pozwalają dzisiaj tworzyć kreatywny wygląd taśm pakowych – tym samym poszerzając jej czysto praktyczną funkcję o wizualne właściwości, kluczowe dla brandingu na miarę XXI wieku. Taśma pakowa z nadrukiem to po prostu namacalny dowód profesjonalizmu firmy, który jest zauważalny przez dzisiejszego, wymagającego klienta i to od razu przy odbiorze zamawianej przesyłki.

Nie trzeba dodawać, że taśma do pakowania niestandardowego pomaga budować markę, nie tylko poprzez kontakt z klientem, który zamówił towar i odbiera przesyłki. Podczas całej podróży, jaką musi przebyć paczka oklejona taśmą od punktu odbioru do drzwi klienta – na każdym etapie logo marki, czy jakakolwiek inna wybrana grafika będzie widoczna dla niezliczonej ilości osób. To wzbudza zainteresowanie i pozwala się wyróżnić na tle paczek, na których zastosowano standardowe zabezpieczenie.

Nie da się wystarczająco podkreślić, jak wiele dobrego dla marki może przynieść coś tak prostego jak zastosowanie niestandardowych taśm do pakowania. Mamy do czynienia z bardzo strategicznym posunięciem, które równocześnie pomaga:

  • budować profesjonalny wizerunek marki,

  • podkreślić zaangażowanie firmy w bezpieczną wysyłkę.

Wbrew pozorom nie jest to też rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla dużych korporacji. Wręcz przeciwnie – z racji dużej przystępności cen taśm pakowych z nadrukiem oraz ich wszechstronnością zastosowania, coraz więcej małych, czy nawet nowych firm decyduje się na włączenie tego elementu to stałego wachlarza narzędzi marketingowych niosących długofalowe korzyści przy minimalnych kosztach.

Pierwszego wrażenia nie da się powtórzyć. Taśma z nadrukiem tworzona na indywidualne zamówienie, eksponująca markę, daje pewność, że pierwsze wrażenie po dotarciu do klienta nie będzie zmarnowane. Pokazuje, że firmie zależy i zwraca uwagę na szczegóły, co pomaga budować zaufanie do firmy i produktów – bez zatrudniania specjalistów PR, czy wydawania fortuny na kampanie reklamowe o wielkim zasięgu.

Stosowanie taśmy pakowej z nadrukiem – dodatkowe korzyści

Użycie niestandardowej taśmy z nadrukiem gwarantuje, że marka będzie widoczna od momentu opuszczenia magazynu do momentu dotarcia do konsumenta, ale zwiększona ekspozycja marki to tylko jedna z wielu korzyści, jakie może wnieść do każdej firmy tania taśma pakowa z nadrukiem. Warto poznać i inne, by wykorzystać jej pełen potencjał również dla swojego biznesu.

Bezpieczeństwo

Gdy przesyłka opuści magazyn – sprzedawca nie jest już w stanie kontrolować tego, co będzie się z nią działo, aż dotrze do miejsca docelowego. Robiona na indywidualne zamówienie taśma z nadrukiem może być skutecznym środkiem zabezpieczającym, ponieważ można z łatwością zidentyfikować wszelkie manipulacje, które ewentualnie mogły mieć miejsce z jej udziałem. Standardowa taśma zabezpiecza przesyłkę jedynie w klasyczny sposób – można ją łatwo zastąpić taką samą warstwą. W przypadku taśmy dedykowanej danej firmie, wykonanej według konkretnego projektu nie ma takiej możliwości.

Specjalne instrukcje i komunikaty

Standardowe taśmy z nadrukiem zawierają komunikaty, takie jak „Ostrożnie”, czy „Tutaj otwierać”. Jednak nie dla wszystkich rodzajów towarów takie podstawowe instrukcje są wystarczające. Aby mieć pewność, że wysyłane przedmioty będą w czasie transportu, jak również po dotarciu do rąk klienta prawidłowo traktowane można do tego celu wykorzystać robioną na zamówienie taśmę – umieszczając na niej niezbędne informacje. Każdy klient doceni starania firmy mające na celu jak najlepsze zabezpieczenie zamówionego towaru. Zmniejszy to również ilość zwrotów, czy uszkodzeń.

Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu taśmy pakowej z nadrukiem?

Aby wszystkie wyżej wymienione korzyści stały się faktem – warto mieć podstawową wiedzę na temat specyfikacji taśm pakowych, by wiedzieć czego oczekiwać przy składaniu zamówienia na takową. Do najważniejszych czynników należą:

  • klej,

  • kolorystyka,

  • stopień przeźroczystości,

  • szerokość,

  • długość,

  • zabezpieczenie przed UV.

W razie jakichkolwiek wątpliwości co do doboru odpowiedniej taśmy pakowej z nadrukiem – warto skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Bielprint. Z chęcią pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania. Zachęcamy również do sprawdzenia kolejnego poradnika, gdzie poświęcimy jeszcze więcej miejsca na to, na co zwrócić uwagę przy doborze taśmy pakowej z nadrukiem, rozwiniemy temat ich doboru na czynniki pierwsze, a to pozwoli każdemu sprzedawcy lepiej zrozumieć właściwości różnych rodzajów, niosąc długoterminowe korzyści dla biznesu.