Absolutnie nie ma nic złego w zwykłym, białym, papierowym kubku. Można go przecież w tej formie zobaczyć w kawiarniach i innych lokalach serwujących napoje na wynos na całym świecie. Jednak będąc osobą odpowiedzialną za biznesowy sukces marki, trudno nie myśleć o tym, jako o straconej okazji do budowania brandingu.

Kubki papierowe z nadrukiem to doskonała okazja do wykorzystania kreatywnej przestrzeni reklamowej celem umocnienia obecności brandu w świadomości klienta. Dlaczego więc w tak wielu knajpkach, czy kawiarniach i wszelkich innych biznesach – są one często pomijanym aspektem przy rozważaniu wydatków marketingowych na promocję marki?

W dzisiejszym artykule nie będziemy się jednak skupiać na szukaniu przyczyn takiego stanu rzeczy. Zamiast tego chcemy od razu podać Ci gotową receptę na to, co robić, by nie popełniać  tego samego błędu. Czas lepiej poznać kubki papierowe z nadrukiem i odkryć ich potencjał marketingowy.

Dlaczego warto obrandować papierowe kubki z nadrukiem ?

Spędzamy każdego dnia od 20 minut do kilku godzin w towarzystwie filiżanki herbaty lub kawy. Zastanów się, jak często w tym czasie ludzie spoglądają na swój kubek (!). Od szybkich spojrzeń między tematami rozmowy po długą chwilę uwagi, gdy pracownik biurowy zastanawia się, co zamierza powiedzieć na popołudniowym spotkaniu – po prostu istnieje ogromna szansa na to, że każdy jeden kubek papierowy z nadrukiem (np. w formie sloganu, czy logo) jest w stanie przekazać konkretną wiadomość dotyczącą Twojej marki w estetyczny sposób.

Inny przykład? Ludzie popijający ulubiony napój będąc w ruchu, mogą dodatkowo reklamować Twoją markę licznym przechodniom – na spacerze, czy podczas porannych dojazdów do pracy. Zatem umieszczenie nazwy marki, schematu kolorów i hasła na tym konkretnym elemencie nie jest trudnym, ani kosztownym zadaniem – zwłaszcza, jeśli zostanie przekazane do realizacji profesjonalistom, a może przynieść naprawdę wiele dobrego dla brandingu marki.

Kubki papierowe z logo – opłacalny marketing

Jeśli chodzi o koszt, wystarczy rzut oka na naszą ofertę, aby przekonać się, że niestandardowy nadruk na kubku to z pewnością jeden z tańszych sposobów na marketing Twojej marki.

Nie bez powodu billboardy i tradycyjne formy reklamy na nowo mocno zyskują na popularności. Dzieje się tak dlatego, że przypominają ludziom o czasach, kiedy mogli łączyć się z markami w bardziej spontaniczny i bezpośredni sposób. Kubki papierowe z nadrukiem właśnie na to pozwalają.

Przekładając to na ekonomię Twojej działalności: klikalne reklamy i płatne posty w mediach społecznościowych stają się coraz droższe, zwłaszcza gdy próbujesz być widziany na nasyconym rynku reklamy cyfrowej, a branding papierowych kubków to świetny sposób na wydanie skromnego budżetu na potencjalnie znaczny zwrot.

Reklama papierowych kubków to jedna z najbardziej udanych form strategii marketingowych offline, jeśli chodzi o zwiększone zainteresowanie konsumentów.

Niezależnie od tego, czy umieszczasz linki do mediów społecznościowych z boku kubka, czy wyróżniasz adres swojej strony internetowej – to działa. Przydatne może być również dodanie wezwania do działania (call to action) dla klienta w ramach niestandardowego projektu kubka z nadrukiem.

Pomyśl o tym również w kontekście niemałych pieniędzy przeznaczanych regularnie na ulotki, czy inne formy reklamy, które zwykle są aktywnie odrzucane lub ignorowane przez odbiorców. Może to właśnie jest ten punkt, w którym warto przesunąć budżet w nieco inną stronę i zrobić miejsce dla papierowego kubka z logo wypełnionego kawą? Sama decyzja o tym, by postawić na kubki papierowe z nadrukiem to już połowa sukcesu, ponieważ jest to produkt, z którym klienci na 100% wejdą w bezpośrednią interakcję.

Stawiając na kubki papierowe z nadrukiem – masz możliwość ukierunkowania ich na konkretnych odbiorców

Kolejna zaleta zaprezentowania marki na papierowych kubkach, wynika z ich swoistej właściwości  polegającej na tym, że można te narzędzia marketingowe kierować do konkretnych osób i grup demograficznych, które Twoim zdaniem najbardziej pokrywają się z ustalonym targetem działalności.

Pomyśl o możliwościach promocyjnych, które masz na wyciągnięcie ręki. Chodzi o to, że kubki papierowe z nadrukiem nie muszą być wykorzystywane wyłącznie przez kawiarnie, kafejki, czy jakąkolwiek inną firmę z branży gastronomicznej. Właściwie bez względu na to, w jakiej niszy działasz – możesz z nich skorzystać. Jakiekolwiek targi, wydarzenie biznesowe – to wszystko są idealne okazje do tego, by pokazać się z takimi kubkami ozdobionymi logo, czy sloganem. Dzięki temu Twoja marka będzie natychmiast widoczna.

Faktem jest, że współcześni konsumenci skłaniają się ku kreatywnym, przyciągającym wzrok brandingom. Oznacza to, że nie musisz prowadzić aktywnej kampanii, aby trafić do interesującej Cię grupy klientów. Poprzez dobrze zaprojektowane i równie profesjonalnie wykonane kubki papierowe z nadrukiem możesz angażować w Twoją markę, a to oznacza, że jest bardziej prawdopodobne, że osoby, które będą miały z nimi styczność – zostaną cenionymi klientami Twojego biznesu w dłuższej perspektywie.