Papier pakowy z nadrukiem – jak wybrać odpowiedni do potrzeb?
Wszechstronność, opłacalność i czynnik „eko” to najbardziej cenione aspekty w niemalże dowolnej branży i nie jest inaczej, jeśli chodzi o branżę introligatorską. Jednym z produktów, który mieści się w tej niszy, a równocześnie jest kompleksową odpowiedzą na wszystkie wyżej wymienione potrzeby – jest papier pakowy z nadrukiem.
Jednak, aby móc w pełni skorzystać z jego potencjału i równocześnie cieszyć się jego zastosowaniem na co dzień warto zapoznać się z właściwościami tego produktu jeszcze bliżej, aby móc złożyć zamówienie zgodne z potrzebami.
Czym jest papier pakowy z nadrukiem i kiedy może się przydać?
Powszechnie znane zastosowanie papieru pakowego kojarzy się z zastosowaniem go w branży spożywczej. Jednak ten rodzaj papieru musi spełniać konkretne wymagania, dzięki którym zyskuje atest pozwalający na jego kontakt z żywnością. Papier pakowy z nadrukiem w odróżnieniu od niego takiego atestu nie posiada – gdyż częściowo produkowany jest z produktów pochodzących z recyklingu. W żaden sposób nie umniejsza to jego jakości, ale nie pozwala na zyskanie odpowiednich uprawnień. Jednak poza faktem, iż z takiego papieru nie można korzystać do pakowania żywności – zyskuje się rozliczne korzyści takie jak:
-
niska cena,
-
produkt ekologiczny,
-
wysoka wytrzymałość,
-
atrakcyjny design.
Mówiąc więc o takim produkcie mamy na myśli najtańszy papier pakowy z nadrukiem na rynku o naprawdę szerokim zastosowaniu i to w różnych branżach i sektorach. Dzięki bogatym możliwością nowoczesnych technologii – można na nim stworzyć nadruki idealnie zgodne z brandingiem marki.
Przykłady wykorzystania papieru pakowego z nadrukiem:
-
zabezpieczenie obuwia w sklepach obuwniczych,
-
owijanie butelek w sklepach monopolowych,
-
pakowanie paczek do wysyłki (eHandel),
-
zawijanie roślin i kwiatów w kwiaciarniach.
Tak naprawdę wykorzystanie papieru pakowego z dopasowanym nadrukiem daje tak duże możliwości, iż każdy sprzedawca znajdzie dla niego świetne zastosowanie, zgodne z asortymentem i celami reklamowymi. Wystarczy rzut oka na najbliższy punkt sprzedaży produktów, między innymi przemysłowych – aby poszukać inspirujących sposobów na wykorzystanie tego jakże przystępnego i wszechstronnego materiału.
Biały papier pakowy – cechy charakterystyczne
Papier pakowy można spotkać w różnych wersjach kolorystycznych – wersja biała jest najbardziej przyjazna dla kieszeni. Wynika to między innymi z doboru metod drukowania, które są zgodne z właściwościami tego papieru, jakim są:
-
metoda potokowa,
-
metoda tapetowa.
W obu przypadkach biały papier pakowy jest w pierwszej kolejności nawijany na rolkę i w tej formie dokonuje się zadrukowanie powierzchni. Tak przygotowana wersja z nadrukiem dopiero w następnej kolejności jest dopasowywana do końcowych potrzeb klienta, a więc przycinana na arkusze o konkretnych wymiarach, bądź też dzielona na mniejsze rolki.
Brązowy papier pakowy – najważniejsze informacje
Inną odsłoną papieru pakowego jest wersja brązowa. Oprócz charakterystycznego wyglądu, który od razu wzbudza przyjemne „eko” skojarzenia – brązowy papier pakowy wyróżnia się wyższą gramaturą niż biały.
Kosztuje nieco więcej, ale to zrozumiałe. W końcu prezentuje się niezwykle estetycznie i dzięki wyższej gramaturze jest naprawdę solidny wytrzymały. Reasumując, jest to idealny wybór dla wszystkich sprzedawców i przedsiębiorców, którym faktycznie zależy na budowaniu ekskluzywnego i ekologicznego wizerunku marki, bowiem w istocie papier brązowy jest przyjazny dla środowiska.
O co pytać przed zamówieniem papieru pakowego z nadrukiem?
Chcąc wykorzystać papier pakowy z nadrukiem zgodnie ze swoimi potrzebami, warto poznać jeszcze kilka istotnych kwestii, które ostatecznie wpływają na jego końcową jakość i zastosowanie. Decydując się na to jaki papier pakowy wybrać warto w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytania:
-
Do czego dokładnie będę wykorzystywać papier pakowy?
-
Jaka wersja kolorystyczna papieru pakowego podoba mi się bardziej?
-
Jak wysoka gramatura będzie zgodna z planowanym wykorzystaniem papieru?
-
Z jakich metod drukowania korzysta producent papieru pakowego?
Oczywiście o ile preferencje co do wyglądu papieru to rzecz gustu – w kwestiach technicznych można liczyć na to, że jako producent papieru pakowego z chęcią odpowiemy na wszelkie bardziej techniczne pytania i tym samym pomożemy w doborze właściwej wersji. Pomoże nam w tym szerokie zaplecze techniczne, ze szczególnym uwzględnieniem druku offsetowego.
Jeśli chodzi o dobór gramatury do papieru pakowego, przede wszystkim należy pamiętać, iż 45-50g/m2 to dość powszechny typ – nie ma problemu, jeśli jest potrzebna wyższa. Wszystko jest kwestią poznania potrzeb i dopasowania się do nich. Podobnie, gdy pojawia się kwestia matrycy do drukowania. W zależności od pożądanego efektu końcowego, czy budżetu przeznaczonego na ten cel można lawirować między różnymi rozwiązaniami pod względem kolorystycznym, aby rezultat był zgodny z oczekiwaniami. Papier pakowy z nadrukiem daje duże możliwości – sęk w tym, by wiedzieć, jak z nich skorzystać. Decydując się na współpracę można mieć pewność co do atrakcyjnego stosunku ceny do jakości.